11 Kasım 2009 Çarşamba

Once

Bakın bir genelleme yapayım, Türk insanı müzikallerden hoşlanmaz (Lüküs Hayat muazzam bir istisnadır, dikkate alınmasın). Bu minvalde müzik temelli filmlerde çok sevilmez (80lere damgasını vuran arabeskçi filmleri, darbe sonrası şaşkınlıktır-dikkate alınmasın). Parantez içlerindekiler genelleme yapma isteğimi aldı götürdü. Bu yüzden girişteki “Türk insanı” öznesini “ben” haline , yüklemin ardındaki üçüncü çoğul şahıs ekini de birinci tekile dönüştürüp yazıya kaldığım yerden devam ediyorum.Amacım bir sürü bir sürü övgüyü emrine amade edeceğim Once isimli filmle ilgili bir iki kelam edebilmek.Böyle bir filmin varlığından msn üstünden bir şarkı alışverişi esnasında,filmin soundtrack albümünden sepetime düşen bir şarkı sayesinde haberdar oldum.Şarkının öylesine hastası oldum ki , onun gibi daha çoklarının sahibi olma hissi sardı her yanımı.Albümü indirdim , bol bol hülyalara dalarak esiri olunan zaman esnasında , yanında OST yazdığını gördüm.Lan dedim ne oluyor, tüm bu leziz şeylerin kullanıldığı bir film mi var? Öyle bir film nasıl bir şahanelik olabilir? İzledim ve gerçekten çok sevdim. Meğer film bu şahaneliklerin merkezi oluşturduğu ama bunu yaparken hiç absürtleşmeyen, tüm olaylar kurgu dahi olsa çok gerçekmiş hissi veren , abartılı hiçbir şeyin olmadığı, böyle bir projede kolaylıkla uzun bir klip izliyor gibi bir hissiyata kapılma riski varken, bu ihtimalin yakınından bile geçmeyen ,buradan bağıra bağıra herkese tavsiye edeceğim bir film olmuş. Esas oğlan Glen Hansard, esas kız ise Türk sinemasında olsa sadece allı pullu güzel bir hatunun şarkı söyleme sahnesinde ,o muazzam sesiyle arkadan playback yapan kişi olabilecek kadar gösterişsiz ama sempatik hatun Marketa Irglova. Aslına bakılırsa müzisyen/oyuncuları lanse etmek gereksiz oldu çünkü esas oğlan da, kız da şarkılar.

Yazıya genel olarak bi baktım ne çok şahane,muhteşem,güzel vb… kullanmışım.Çok mu abarttım acaba filmin gazına gelip? Yok lan kararında oldu filmin bende yarattığı etkiye oranla. Hadi daha az iddialı bir tavsiye cümlesiyle bitireyim yazıyı, yoksa sonunu getiremiyorum, övdükçe övesim geliyor, daşşanı yerim böyle filmin gibi amacından sapan övgülere girecem diye korkuyorum. Güzel işte film,izleyin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda Var:

Related Posts with Thumbnails