16 Kasım 2009 Pazartesi

Gölge Oyunu


Son bir haftadır çeviri yapıyordum bitti, yarına redaksiyon işi kaldı sadece, bu yüzden bi rahatlama içine girdim. Dedim ödül ver kendine çekirge ; tv mi istiyorsun, bilgisayardan dizi-film bir şey mi, eline bir şeyler alıp okumak mı,nedir isteğin nedir derdin? Cevap vermekte nazlandı bünyem bu ısrarlı sorularım karşısında ve hiçbir şey istemediğini beyan etti. Ezelden beri ısrarla yaptığım boşluğa düşünce buzdolabı kapağını açıp ,manasız manasız içine bakmanın enfes bir fikir olduğuna karar verdim sonrasında. Mutfağa girdim ve yere yansıyan gölgemle kesişmeye başladım. Arkadaşın bel kısmında bana ait olmayan bir çıkıntı sezdim. Elimi attım ancak bir şey bulamadım. Biraz kıpırdayınca ışığın açısı nedeniyle kaybolmasından mütevellit hazır ol vaziyette uzun uzun gölgeme bakarak şekli anlamlandırmaya çalıştım ancak muvaffak olamadım. Yaklaşık bir 2 dakika kadar gölgeme baktım baktıııım baktıııımm… Gölge oyunu, temaşa sanatı gibi çıkarımlar yaparken hepimizin nasıl kuklalar haline dönüştüğümüz, ipler acep kimin elinde, amanın ağlayan palyaço nasıl bir yaratıcılıktır gibi ahir ömrümde duyduğum bir dolu klişeyi dayadım dimağıma. Kendimden tiksinme sınırına ulaşınca, suratımı tokatlar içinde bırakmak istedim ve asıl problemime odaklandım. Amaan o çıkıntı neyse ne siktir et kararını verip buzdolabına yönelecekken son bir hareketle elimi belimin arkasına attım ve yoğurt kapağından söküp, sigaradaki ölümcül mesajları sansürlemek için kullandığım “Önerilen fiyat 1,60 TL-500g” stickerına ulaştım. Lan dedim hayat ne yapıyorsun sen bu adama, az önce biraz gölgesine bakıp hülyalara dalan herifin üstünde 500gramının 1,60Lira olduğunu yazan sticker bulup iyice mallaşmasından ne keyif alıyorsun? Hemen bir hesap yapayım dedim eğer yarım kilom bu paraysa tamamım ne kadar ediyor diye ama matematikle olan müthiş arkadaşlığımız yüzünden 10 saniyede tüm beyin devrelerimi yaktım. Dedim sürümden kazanırım küsüratı siktir edip direk 1,50dan hesaplayayım ama onu da beceremedim. Şu an bu yazıyı yazarken , içinde bulunduğum bu saçma salak ruh halinden ötürü ,sağ elimle yazıp sol elimle saçımı okşuyorum. Acımayın bana ben hepsini tek paket halinde hallediyorum…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda Var:

Related Posts with Thumbnails