11 Temmuz 2009 Cumartesi

Uyku Sorunu ve Psychedelic Türk Televizyası


Bilimsel bir makale başlangıcı hissiyatı vermek için yapacağım giriş şöyle olacak:Uyku ,yüzyıllardır nedeni tam olarak bilim tarafından çözümlenememiş olgu! Lan ya da çözümlenmiştir belki, ben en son bıraktığımda bilim dünyası halen net bir cevap bulamamıştı buna.Sorunca "yok vucudun bi kendini kapaması ,rahatlaması gerekiyor", da niye diye soruyorsun adam sana "E şimdi vücut sistemi genel olarak...." arkadaşım yuvaralma net bişey söyle bana! YOK!Bilim dünyasına olan inanç kaybım nedeniyle çocukken aldığım Bilim-Teknik'lerden sonra küstüm kendilerine.Çünkü şu hayatta beni kendimden en çok soğutan,tüm sosyal hayatımı derin yumruk darbeleriyle tepetaklak eden şey bu uyku,uykusuzluk,boktan uyku düzen(sizliğ)im.Ve adam gibi bir cevap bile veremiyorlar bana.

Nedir bu düzensizlik peki?En kısa ve öz hali :uyuyamıyorum ve uyanamıyorum.Bu iki durum artık psikolojimede mıh gibi kazındığı için geri dönüşü de yok gibi gelmeye başladı bana.Uyumadan aralarda kahve takviyeli net 2 gün hiç uyumadığımı biliyorum.Deli gibi uykum oluyor ancak biliyorum ki uyursam uyanmayacağım ve ertesi gün varolan önemli(Okul,iş,buluşma) gibi bir yere gidemeyeceğim.Bu yüzden Pazartesi günleri beni insanlar hep sinirli hatırlayacaklardır.Çünkü haftasonu sonrası çoktan uyku sistemimin ağzına sıçılmış olup Pazar gecesi hiç uyumamışımdır.Yani benim Pazartesi Sendromların az biraz diğer insanlarda olandan farklı halde.

Bunun tam tersi bir durum olan uyanamama korkumdandır bu hiiç uyumadan geçirilen günler.2 gün uyumama rekoru olan bünyemin aynı zamanda 19 saat aralıksız uyuma gibi de bir rekoru da bulunmaktadır.O dönem ki kız arkadaşım gece 11 gibi uyumamızın ardından;okula gitmiş gelmiş ,beni halen uyuyo vaziyette bulduğunda bişey olduğundan korkmuş ,dürtmüş "Niyeaaaah" gibi anlamsız bir iniltiyle kendisini defetmemsonrası halen hayatta olmamın getirdiği rahatlıkla tv izlemeye başlamış beni unutmuş ve akşam saat 6 gibi ben aklına geldiğimde bir panikle benim tüm karşı koymalarıma rağmen şahsımı uyandırmıştır ve olası daha baba bir rekor kırmamın önüne geçmiştir.Uyandığımda oyun hamuru kıvamında olan bünyem,havanın da karadığını görünce iyice kendisinden tiksinmiştir.

Bu durumun başlangıcı çocukluğa dayanıyor,daha doğrusu şartlardan değil tamamıyle gen haritamın bana oynadığı bir oyun gözüyle bakıyorum duruma.O zamanda gece uyku tutmazdı anasınıfında bile sabahları zor uyandığım için beslenme saatinde giderdim okula.Geceleri babam "Uyu lan artık"şeklinde azar kayınca da "İsteyince nasıl uyunuyor ya ben beceremiyorum" diyerek savunurdum kendimi.Ve bi seferinde babamdan gelen tarihi cevap çocukluğumun ağzına sıçıyordu:"Uyumayı düşüneceksin!!"Abartmıyorum yaklaşık 5-6 yaşlarında aldığım bu cevap sonrası çook uzun bi süre, her gece yatağında kendi kendine Uyuucam,uyuucam,uyuucam..." diyerek çırpınan bir çocuk vardı.Allahtan 10-11 yaşlarında karşı cinsi farkettimde bu uyuucam rezaleti bi son buldu ,artık uyumadan önce "Lan evlenirim ben bu kızla allaama" diye hayal kuran normal bi çocuk vardı.

Günümüze geçiş yaptığımızda ,bu gerzek uyku düzeni yüzünden geceleri uyuyabilmek üzere Türk televizyonlarının köpeği olmuş durumdayım.Hani tv başında uyumaya çalışırsam bi anda kayar giderim şahanede uyurum mantığıyla.

Tek yaşıyorum; evde 1 i çift kişilik olmak üzere 3 adet yatak var ve ben bu tv bokuna boyumun resmen yarısı boyutta ki çiftli koltukta alabileceğim en kalitesiz uykuya tamah ediyorum.İşin garibi ,sanırım kediler gibi uyku kokusu bıraktım koltuğa ne zaman oraya uzansam bi esneme başlıyor.Sadece bende de değil eve gelen herkesi uyarıyorum koltuk hususunda.

Peki uyumak için favori programlarım neler?Aslında program değil kanal diye düzeltmek istiyorum!Çünkü Fox bu konuda çağ atlamış haldeydi 2 sene öncesine kadar.Gece 3 gibi Ahmet Çakar'la Şansa Bak isimli içinde bol azarın,bol kolpanın yer aldığı tv tarihinin mihenk taşlarından biri olan eşssiz "yarışma" benim ninnim olmuştu adeta.Ahmet Hoca'nın sesini duymadan gözüme uyku

girmez olmuştu.Bebekler için saç kurutma makinası sesi neyse Ahmet'in sesi de benim için öyleydi.Şöyle de bir ayrıntı vermek istiyorum ,sanırım en az 20 bölüm falan izledim yarışmayı 1 kere bile büyük ödülün verildiğine şahit olmadım,ki çevremde sordum soruşturdum ,görende yok.Heaa bu muazzam programda uyuyamadıysam köprüden önceki son çıkış namına Arka Sıradakiler isimli içinde "Müzük isyandır oğğlum metaldir,rocktır,Mor ve Ötesi'dir,Haluk Levent'dir,Manga'dır". cümlesinin kurulabilmiş olduğu ve Bülent Emin Yarar gibi büyük bir oyuncunun orda ne aradığına dair beni hezeyanlara sürüklediği dizimmm başlıyordu.Belki eşi Yaprak Dökümünden parayı kırmaya başlayınca ,Bülent Abi klasik erkek komplekslerine vakıf olmuştur ve bu güzide diziye başlamıştır.Şöyle bir kıstasa sahiptim o zamanlar eğer ki dizinin ilk 15 dakikası uyuyamadıysam artık uyusam da uyanamam deyip kendime kahve yapıyordum.Ahmet Hoca'nın major kanallara transfer olmasıyla(ki tutmadı) Fox'da ki bugece şölenim de sona eriyordu ve kendime bunu bahane ederek artık içerde ki çift kişilik yatağa transfer oluyordum.

Not:Yalnız bu uyuucam hadisesi aklıma takıldı du ben yarın gece bi daha deneyim belki bi faydasını görürüm=)

Not2:Yazının düzenlenmesi hususu acemiliğime gelmiş ,satırlar saçma sapan ayrılmış ,kelimeler olmadık yerlerden bölünmüş falan... İlk post olur öyle diyerek pişkinliğe vurur hiç düzeltmeye uğraşmam şahsen...

2 yorum:

  1. güzel arkadaşım zen sana bu yazıyı çoook uzaklardan yazıorum sadece kendini yalnız hissetme diye =) çünküü telefon,aile,arkadaşlar,sevgili rahat bıraksa hayat boyu uyanmadan uyuma potansiyeli olan bir kardeşinim bende..9da başlayan dersime yetişmek için 7de kalkmam gerekiyo ancak ben uyanıpp kahvaltı aşamasına geçebilen NORMAL insanların aksine yarım saatimi kafamdaki farklı seslere cevap vererek geçiriyorum..biri diyorki şuan o derse gitmektense ölmeyi tercih ederim..diğeri valla ben çok hastayım zaten başım çok ağrıyo demekte o esnada..ötekiyse cılız bir sesle ama kaçırmasam bu dersi dierek şansını denemekte..üzülmeyesin benim hala umudum var belkii kapitalist düzenin adaletsiz baskısını,çalışşş karın doyur hissiyatını ensemizde duyunca mecburiyetten kendimize geliriz=)belki..bir umut..=)

    YanıtlaSil
  2. O adeletsiz baskıyı yavaştan hissetmeye de başlamam gerekiyor benim =)) bi de çevremde ki tüm dişi bireyler sen işe girince çook sorun yaşarsın,erkekler ise sen askerde iyi dayak yersin diyerek uyku düzenim vasıtasıyla benimle eğleniyolar. Kararlıyım işe girdiğim saniye süper düzenli bi adam olacam...(karar verince oluyo ya)

    YanıtlaSil

Bunlarda Var:

Related Posts with Thumbnails