14 Temmuz 2009 Salı

Ergen Kafası

Akşama doğru karşı apartmanın önündeki yaşları 13 ila 18 arası değişen bi grup ergen genci gözlemledim,daha doğrusu zorunda kaldım çünkü kendileri takipçileri olduğum süre içinde devamlı olarak apartmanın en alt balkonunda ikamet eden kendilerine aralarda sigara ve işve-cilve takviyesi yapan 2 kız kardeşin balkonu civarı ,o bet cırtlak arası sesleriyle “dünyayı kurtarıyorlar”ve dikkat çekmeye çalışıyorlar(sanırsam 13-15 arası kısım küçüğün,15-18 arası kısım ise büyük kardeşin peşinde).Kızlar bugun balkonda değildi ,babaları evdedir heralde.Ergenlerimizin seslerinin hypersonic bi etkisi olmasından dolayı evde abimle tv’yi laptopu bırakıp ister istemez onları dinliyoruz.Çaresizce birbirimize bakıp susmayacaklarını anlayınca çeyrek asırlık abim ondan daha bi cüsseli olmamı bahane ederek benden “Huoopp gençler hastamız var evde(yüzyıllık kolpadır) ama biraz sessiz yaa!” çıkışı bekliyor.Oralı bile olmuyorum çünkü annesi balkonda olan bir küçük çocuğa ve de balkona çıkması gülcemalıni göstermesi beklenen kızların peşinde olan ergene laf söyleyemem ben her iki güruhta tarumar eder adamı.Sok beni kahveye dayıların okey oynunu kesip susun az biraz yaa dememi iste, 2 bira sonrası belki bunu bile yaparım ancak çocuk ve ergenden korkarım arkadaş(deli ve palyaçodan da korkarım ama bunlar değil mevzumuz).Yaklaşık bir saat falan kendilerini dinleyip aralarında ki yaş sebebiyle oluşan hiyerarşiyle nasıl beyin fırtınaları yaşandığını ve akıllar verildiğini özümsedik,hayat derslerinin en heyecanlı yerinde nedense ayrıldılar mekandan.Belki benim bilmediğim başka bir balkonları vardır.

Dolaylı yoldan bu kadar ergenle muhatap olunca abimle biraz geyik çevirdik nası pis ergendik bizde diye ama onları buraya yazmasam daha hayırlı olacak. Benim ergenlik zamanı her ergen gibi olacağına yüzde yüz inandığım ve asla vazgeçmeyeceğim diye kendi içimde ayinlerle yeminler ettiğim bazı ideallerim vardı.Mesela hiçbir zaman metalden başka bir müzik tarzıyla muhatap dahi olmayacaktım(Şimdiki Zaman Parantezi)>(last fm yanda bakarsın şu an neler dinliyorum),mesela lise sona gelmeden radikal solcu bi partiye üye olup kızıllar içinde meydanlarda fink atacaktım(ŞZP>kısaca sosyal demokrat diyeyim ama?),mesela üniversitede ailemle hiç görüşmeyecektim(ŞZP>Evet aileden ayrı yaşadım ama gayette aradım sordum,eşeklik etmedim).Hatta arkadaşım B. ile tüm bunların harman olduğu öğrenci evinde geçen bir senaryo denememiz bile olmuştu.Şu post ergen safhada amacım lan ne kadar saçma şeylermiş deyip 15-6 yaşında ki Zen’le dalga geçmek değil sadece ne kadar sivri köşeler istiyormuşum hayatımda,şimdi düşününce bu ayarsızlığımla eğleniyorum sadece.Diğer miyonlarca ergen gibi kendimi bilmeden ama her boku bildiğimi sanıp nasılda atıp tutuyormuşum. Geçen hafta lise son-üniversite hazırlık suları bişeyler yazdığım bi siteye baktım neler yazmışım o sıralar diye. Almışım karşıma felsefeyi yalayıp yutmuş bi hatun kişiyi ve sayfalarca tartışmışım.Karşısındaki kişi yazılarında ne kadar bilgi verici kısmı bol tutmaya çirkefliği nadir kullanmaya çalışırsa çalışsın Zen en başta bir kavramla ilgili hatasını fark ettiği hatun kişiyi çirkefliklerle dolu aralara nadiren bilgi serpiştirdiği yazılarıyla resmen felsefeden soğutmuş.Hatun ne kadar “Lütfen Sayın Zen” menşeyli yazarsa dayamışım “Sen ne biliyosun beeeaa” leri.Böylesine kibar ve kültürlü birinin hatasını fark eden ergen böyle kendini kaybeder işte,ama hatun da harbiden malmış hiç mi çakmıyorsun karşındakinin pimi çekilmiş bir ergen olduğunu,neyi anlatıyorsun sen?

Neyse efendim çok uzattık yazıyı.Sadece daha 6-7 yıl öncesinden bugüne nasıl kafamın açıldığını görüp ,şimdiki düşünce ve ideallerimin sonraki yıllarda çok uç ya da manasız gelmesinden korkmaya başladım ama olsundur,gelsindir nası olsa “her şeyi biliyorum” ben=)).22 yaş ve hala içindeki ergen ölmemiş Zen iftiharla sundu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda Var:

Related Posts with Thumbnails