13 Eylül 2009 Pazar

1 Günde, 3 The Lord Of The Rings ve Halet-i Ruhiye




Aslında çok keyif aldım trilogy’yi bi anda izleme olayından ama normal hayata adapte olurken biraz zorlandım,bazı semptomlarla uğraştım:

>Zaten filmler arası ya da yemek araları verdiğimde de elimde kılıç varmış savuruyo gibi dolaşırken,filmlerin bitimiyle layn zopada olur bişey olsun sallayım evde gönlümce diye fellik fellik arandım.Yalnız yaşamanın hayvanlığı olarak arada bazı çığlıklar atmışta olabilirim.

>Lan saçları yeniden mi uzatsam acep diye ciddi ciddi düşünmeye başladım,sonra zaten saçları kestirmeye üşendiğim için devamlı uzattığımı hatırlayıp ,üstüne çok kafa yormak manasız geldi.

>Hatun kıstasın bi anda güzellik olarak Liv Tyler ,karizma olarak Cate Blanchett oluyor ki , oyy dağlara daşşlara!!

>Rüyalara hiç girmek istemeyorum,zaten aralarda hiçbir etki olmasa da kendini meydan muharebelerinde bulan insanım,nirvanasını izlediğim gün gördüm.

>3 gün deli hevesle beklediğim Türkiye-İspanya maçını kaçırdığımı anlayıp yüzüğüne de lorduna da deyip sinir doldum,işte o an evde kılıç olmadığına sevindim sonu harakiriye varabilirdi.


Bir de bazı kafama takılanlar oldu ki:

>En artiss karakter kim diye düşündüm Merry ve Pippin’i baş sıraya koydum.Zaten en çok bunların ayrı düştüğü sahnede duygulandım.Sonlara doğru Merry az adama döner gibi olsa da ,çevresinde en kral savaşlar dönse, orklar yerine uruk-hai’lerde gelse ,neşesinden zerre bişey kaybetmeyen Pippin’i ayrı takdir ettim.Ben Steve Coogan oynuyo zannediyodum kendisini meğer Billy Boyd canlandırıyormuş.

>Böyle komplike film nasıl yönetilir layn dieyerek Peter Jackson’a saygı duydum.Figuranları da katarsan film ekibi bir ilçe nüfusuna ulaşıyor.Bence Peter abi gitsin Los Angeles belediye başkanlığına adaylığını koysun,çerez gibi gelir orayı yönetmek bundan sonra.

>Seriyi daha önce Türkçe izlemiştim bu sefer orijinal izledim ve Türkçe dublajın ne kadar başarılı seçimlerle yapıldığını anladım.Aklımda kalan Engin Alkar(Alkın?)’ın Sam’i seslendirdiği ve birebir seslerin örtüştüğü oldu.Keza Frodo seslendirmesini kim yaptı bilmiyorum ama aklımda kaldığı kadarıyla o da nerdeyse aynı sesti.Dublaj övdüğüm görülmemiştir ama bu sefer hak edilmiş bence.

>Barış Emre Alkım geldi aklıma ve filmi bir de hocayla izlesem acep nasıl zenginleşir bakış açım diye iç çektim.

>Viggo Mortensen şahane oturmuş Aragorn için ama trvia’larda okuduğum kadarıyla Daniel-Day Lewis düşünülmüş bi ara bu rol için.Viggo’ya haksızlık olmasın ama sanki daha bi efsane olurdu Daniel abi.

>Ian McKellen’ın eşcinsel olduğunu öğrendim ki Rob Halford ve Neil Patrick Harris kadar şok oldum.Gaylerle alıp veremdiğim bir şey yok ama bu insanlar en azından gizlesinler bu durumu bizleri böyle hüsranlara uğratmasınlar.De bana Elijah Wood gaymiş ağzımı açmam ama sen Gandalf’ı oynamışsın iki dakka dek dur be.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda Var:

Related Posts with Thumbnails